نرم افزار CRM

هر آنچه از CRM باید بدانید

نرم افزار CRM

هر آنچه از CRM باید بدانید

نقش CRM در وفاداری مشتری

شرکت ها از عوامل زیادی برای تجزیه و تحلیل سلامت کلی کسب و کار خود استفاده می کنند، اما تعداد کمی از این فاکتورها شاید مهم تر از وفاداری مشتری باشند. چه در یک آژانس تبلیغاتی کار کنید که به حفظ پایگاه مشتری پایدار بستگی دارد یا در یک فروشگاه خرده فروشی که می خواهد وفاداری مشتری ایجاد کند، ایجاد و حفظ گروهی از مشتریان وفادار برای موفقیت بلندمدت شرکت شما امری ضروری است.

طیف گسترده ای از عوامل پشت صحنه و رویارویی با مشتری وجود دارد مانند نحوه برخورد با یک فرد در هنگام پرداخت که می تواند تأثیر زیادی بر وفاداری مشتری شما داشته باشد. همه چیز از اتوماسیون بازاریابی گرفته تا مدیریت زنجیره تامین محصول می تواند در نهایت بر توانایی شما برای جذب و حفظ مشتریان تأثیر بگذارد و با کمک نرم افزار CRM و ERP، این وظایف به طور قابل توجهی آسان تر و قابل ردیابی می شوند.

نرم افزار CRM در دنیای حفظ مشتری مهم است زیرا به کسب و کار شما اجازه می دهد تا بسیاری از تلاش های خود را که ارتباطات شفاف و حفظ مشتری را ترویج می کند، خودکار و ساده کند. چند حوزه کلیدی ویژه وجود دارد که نرم افزار CRM می تواند در جهت وفاداری مشتری تفاوت ایجاد کند که در ادامه به بررسی این عنصرها که در واقع ویژگی های نرم افزار CRM نسز هستند، می پردازیم.

  1. ارتباط با مشتریان: یکی از رایج ترین کاربردهای نرم افزار CRM حفظ ارتباط خوب با مشتریان بالقوه و مشتریان است. و نه، این دعوتی برای اسپم کردن این افراد با رگبار دائمی ایمیل ها نیست. درعوض، می‌توانید داده‌های مشتری و اتوماسیون بازاریابی را ترکیب کنید تا اطلاعاتی را به مشتریان ارسال کنید که واقعاً مورد علاقه‌شان باشد، مانند به‌روزرسانی فصلی با اخبار شرکت و نکات و تبلیغات شخصی‌شده. در ابتدایی‌ترین سطح، نرم‌افزار CRM به‌طور خودکار زمان‌بندی و ارسال یادآورهای مؤثر را آسان می‌کند که باعث افزایش آگاهی از برند در طول سال می‌شود.

  2. داده‌های اهرمی: به نظر می‌رسد تنوع بی‌پایانی از اطلاعات وجود دارد که می‌توانید با نرم‌افزار CRM استخراج کنید، که بیشتر آنها می‌توانند به شما در برقراری ارتباط مؤثرتر و ارائه خدمات بهتر به مشتریان کمک کنند. کسب‌وکارها باید به اطلاعاتی مانند تاریخچه خرید، تعاملات گذشته با محتوای برند شما یا حتی محصولاتی که مشتریان مشاهده کرده‌اند اما خریداری نکرده‌اند، توجه زیادی داشته باشند. نرم افزار CRM حتی به شما امکان می دهد تشخیص دهید که کدام مشتریان برای کسب و کار شما سودآورترین بوده اند. هرچه بیشتر از این اطلاعات استفاده کنید، شخصی سازی ارتباطات مشتری آسان تر خواهد بود به گونه ای که مکالمه را ادامه می دهد و علاقه مستمر به محصولات شما ایجاد می کند و مشتریان را مجبور می کند برای اطلاعات بیشتر بازگردند - به خصوص اگر کوپن های انحصاری را به زمان مناسب ارسال کنید یا پیشنهادات دیگر به وفادارترین مشتریان شما.

  3. فرآیندهای باطن را ساده کنید: با استفاده از داده های ذخیره شده در پلتفرم CRM خود، می توانید سایر فرآیندهای حیاتی را که بر رضایت مشتری تأثیر می گذارند نیز بهتر سازماندهی کنید. برای مثال، اگر داده‌های شما نشان می‌دهد که افراد تقریباً شش ماه پس از تبدیل به مشتریان پولی، احتمال بیشتری برای خرید دوم دارند، می‌توانید با دقت بیشتری پیش‌بینی کنید که چه زمانی باید موجودی بیشتری سفارش دهید یا در دسترس بودن کارکنان پشتیبانی خود را افزایش دهید. هنگامی که نرم افزار CRM خود را به یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) متصل می کنید، می توانید بینش داده ها را از طیف گسترده ای از بخش ها ترکیب کنید تا فرآیندی ساده و مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط با مشتریان خود و ارائه محصولات و خدمات بهینه ایجاد کنید.

در پایان، حفظ مشتری یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای اطمینان از موفقیت مداوم کسب و کار خود انجام دهید. با استفاده مؤثر از نرم افزار CRM، برای شخصی سازی ارتباطات خود و ارائه خدمات مشتری برتر به  پایگاه داده ای قوی از مشتریان خود مجهزتر خواهید شد. با خدمات ساده‌تر جمع‌آوری داده‌ها و اتوماسیون، نرم‌افزار CRM به شما این امکان را می‌دهد که تلاش‌های خود را ساده‌تر کنید و وفاداری مشتری را ایجاد کنید. با داشتن پایگاهی محکم از مشتریان وفادار، می‌توانید هزینه‌های بازاریابی کسب و کار خود را با بهبود نرخ تبدیل کلی و حفظ آن کاهش دهید که به طور چشمگیری سود را افزایش می‌دهد و پایه‌ای قوی را برای رشد آینده ایجاد می‌کند.