نرم افزار CRM

هر آنچه از CRM باید بدانید

نرم افزار CRM

هر آنچه از CRM باید بدانید

CRM عملیاتی چیست؟

 crm عملیاتی (اتوماسیون فرایندها) بر روی خودکارسازی و ساده سازی فرایندهای مرتبط با مشتریان ( مانند؛ فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان) متمرکز است.

این نرم افزار به جذب مشتریان احتمالی و حفظ مشتریان فعلی کمک کرده و تجزیه تحلیل داده‌ها را سهولت میبخشد.

بیشتر بخوانید : انواع CRM و مزایای آنها، معرفی چهار استراتژی CRM

اهداف CRM عملیاتی چیست؟

عمدتا هدف از اجرایCRM  عملیاتی؛ ایجاد حس اطمینان و رضایت در مشتریان (که در نتیجه به حفظ و نگهداری آنها منجر میشود) و همچنین کاهش هزینه‌های شرکت است.

به طور دقیق‌تر اهداف CRM عملیاتی یا اتوماسیون فرایندها عبارتند از:

Ø افزایش سطح کارایی کارکنان و شرکت

Ø کاهش هزینه‌های شرکت

Ø بهبود اجرای فرایندهای مرتبط با مشتریان

Ø جلب رضایت مشتریان بدون صرف زمان و هزینه زیاد

Ø و در نتیجه افزایش نرخ بازگشت سرمایه

نرم افزار CRM عملیاتی چه قابلیت‌های دارد؟

CRM عملیاتی بر روی تعاملات شرکت با مشتریان تمرکز کرده و سطح کیفی ارتباط با آنها را ارتقا میبخشد. (بنابراین میتوان آن را یک نرم افزار مشتری محور دانست.)

این نرم افزار به منظور ادغام و خودکارسازی بخش‌های خدمات مشتری، بازاریابی و فروش استفاده میشود و تسهیلاتی را برای انجام فعالیت در این شبکه‌ها فراهم میاورد.

در ادامه تاثیرCRM  عملیاتی را بر روی هر کدام از بخش‌های  فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان بررسی خواهیم کرد:

اتوماسیون نیروی فروش

CRM عملیاتی به مشاغل در خودکارسازی کل چرخه فروش کمک میکند. این اتوماسیون، مشتریان احتمالی را شناسایی و تعاملات مشتریان فعلی را پیگیری میکند.

همچنین نرخ فروش را پیش بینی کرده و اسناد را مدیریت می‌کند. در نتیجه، تیم فروش میتوانند برنامه ریزی‌ دقیقی را به منظور فروش موفق انجام داده و در وقت خود صرفه جویی کنند.

علاوه بر آن، با استفاده از این قابلیت میتوانند روابط پایداری را با مشتریان خود برقرار کرده و به جای کارهای پیش پا افتاده، وقت خود را صرف فعالیت‌های اساسی کنند.

به غیر از رسیدگی و ارائه خدمات به مشتریان فعلی، عمده تمرکز اتوماسیون نیروی فروش بر روی جذب مشتریان احتمالی است. CRMعملیاتی به شما کمک میکند، تمام ارتباطات خود با مشتریان احتمالی را ثبت کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

 

اتوماسیون بازاریابی

CRM عملیاتی نحوه ارزیابی مسائل مربوط به بازاریابی شرکت را سهولت بخشیده و رشد فروش را تسریع می‌کند.

 با CRM عملیاتی، میتوانید به راحتی نیازهای مخاطبین‌تان را شناسایی کرده و پیام‌های تبلیغاتی خود را متناسب با آنها ایجاد کنید. به منظور شخصی سازی پیام‌ها میتوانید از اطلاعات خاص مشتری استفاده کنید.

اتوماسیون بازاریابی به شما امکان انتخاب کانالهای ارتباطی مناسب، تخصیص بودجه مورد نیاز و ارزیابی میزان کارایی تیم را میدهد.

 نمایندگان فروش میتوانند بانک اطلاعاتی مشتریان را با توجه به معیارهای خاصی تفکیک کرده و در مورد انتخاب استراتژی مناسب تصمیم‌گیری کنند.

 CRM عملیاتی، نیازهای روزانه مخاطبین‌تان را شناسایی کرده و شما را نسبت به آن آگاه میسازد. در نتیجه به شما در ارائه پیشنهادات خاص با توجه به نیازهای آنها کمک میکند.

اتوماسیون خدمات

اتوماسیون خدمات، عملکرد مشاغل را در پاسخگویی به مشتریان بهبود بخشیده و با تسریع امور، بالاترین کیفیت خدمات را به مشتریان ارائه میدهد.

تیم پشتیبانی میتوانند با استفاده از اتوماسیون خدمات، تجربیات گذشته را بررسی و تجزیه تحلیل نمایند و از آنها در ارائه خدمات و پاسخگویی به مشکلات و درخواست‌های مشتریان بهره گیرند.

CRM عملیاتی امکان دسترسی به اطلاعات مشتریان را برای همه اعضای تیم پشتیبانی فراهم کرده و درنتیجه، باعث پشتیبانی  قوی‌تر همراه با سرعتی بالاتر از حد معمول میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد